Chcesz wypromować usługę lub obiekt? Skorzystaj z głosu lektora!

Chcesz wypromować usługę lub obiekt? Skorzystaj z głosu lektora!

Co sprawia, że głos może oddziaływać na słuchaczy w nie mniejszym stopniu niż dźwięki płynące z dobrze nastrojonego instrumentu? Znakomitych wokalistów ceniono w różnych regionach świata od samego zarania cywilizacji.

W ciągu ostatnich kilku wieków śpiewacy i śpiewaczki operowe, a także popularni piosenkarze, osiągnęli status gwiazd, o których obecność zabiegają sale teatrów muzycznych i aule koncertowe na całej kuli ziemskiej. Każde większe wydarzenie musi być uświetnione ich obecnością. Dzięki postępom, jakie w ciągu ostatnich niemal stu pięćdziesięciu lat poczyniła sztuka rejestrowania dźwięku, dziś każdy bez trudu może posłuchać, jak brzmiał głos Enrico Caruso, Marii Jeritzy, Jana Kiepury czy Renaty Tebaldi, mimo iż każde z nich nie żyje od wielu lat, podczas gdy wielkie głosy sprzed ery fonograficznej znane są wyłącznie z relacji tych, którzy mieli szczęście je słyszeć. 

Co ciekawe, w starożytności wyżej stawiano słowo wypowiadane niż śpiew, na to przynajmniej może wskazywać fakt, że dochowało się z tego okresu wiele imion sławnych oratorów, rzadziej te należące do ówczesnych wokalistów. Dziś głos lektora w wielu przypadkach spełnia równie istotną rolę, co dawniej sztuka przemawiania, a umiejętności lektorskie stają się bardzo cenione. 

Spory bank głosów znajdziesz na stronie audiotour.pl.